خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

بعد از سال ها اتهامزنی به مهندس مشایی مبنی بر تلاش وی برای مذاکره با آمریکا...

بعد از سال ها اتهامزنی به مهندس مشایی مبنی بر تلاش وی برای مذاکره با آمریکا، بالاخره دکتر صالحی  این تهمت ناجوانمردانه را تکذیب کرد
*نگاشته احمد حاشیه ساز

یادمان نمی رود که یکی از سوژهای عملیات رسانه ای علیه دولت دهم، اتهام تلاش جریان انحرافی برای مذاکره و سازش با آمریکا و حتی نوشاندن جام زهر به رهبری بود. نقطه اوج این حملات، آخرین سفر رییس جمهور وقت در سال 91 به سازمان ملل بود، که مدیر مسئول روزنامه کیهان رسما این اتهام کذب را در روزنامه اش مطرح کرد و نوشت که البته آمریکاییها، احمدی نژاد را "جدی" نگرفته اند. روشن است که این اتهام زنی ناجوانمردانه، متضمن نوعی تحقیر نیز بود.

اما در این مدتی که از روی کار آمدن دولت جدید می گذرد و پرونده هسته ای بر مدار جدیدی قرار گرفته، به مرور حقایق تاریخی از پرده برون می افتد در حالی که فرد مظلوم و مورد اتهام، کاملا سکوت کرده است! من این را مکر و تدبیر الهی می دانم برای اعاده حیثیت مظلوم و رسوا کردن ظالمان.

دکتر صالحی که در دولت دهم وزیر امور خارجه بود، به همراه دکتر ولایتی بنای ساختار منحوس برجام را گذاشت. صالحی در این مصاحبه اذعان می کند، که ابتکار مذاکره مستقیم با آمریکا را در آن شرایط نه در مقام وزیر خارجه دولت که به عنوان وزیر خارجه "نظام" پیش نهاده است و حتی احمدی نژاد، در این کار با وی همراهی و موافقت نداشته است.

خبرنگار از صالحی می پرسد: ولی روایتی هست که ایشان (احمدی نژاد) دوبار یا سه بار آقای مشائی را فرستادند مسقط برای مذاکرات با آمریکا یا تهیه کردن مقدمات آن.
 دکتر صالحی میگوید بنده اینها را تکذیب می کنم.
دوباره خبرنگار میپرسد یعنی ایشان برای مذاکره با آمریکا اشتیاقی نداشتند؟
دکتر صالحی میگوید اصلاً، مگر می شود آقای مشائی با آمریکایی ها مذاکره محرمانه داشته باشد؟! به این شایعات توجه نکنید.
دوباره خبرنگار میپرسد با عمانی ها که زمینه را برای مذاکره فراهم کنند!
دکتر صالحی میگوید اولین بار است این را می شنوم....
خبرنگار بازهم میپرسد یعنی شما چیزی از سفر ایشان نشنیده اید؟!
دکتر صالحی میگوید خیر، اگر آقای دکتراحمدی نژاد می خواست با آمریکا مذاکره کند، به وزیرش می گفت!

با شناخت اجمالی که از آقای مشایی دارم، به نظرم در دل کینه ای از این نامردان و کذابان ندارد. ولی آیا خداوند عادل، فرصت توبه و اصلاح را خواهد داد؟
۱۳۹۴/۱۲/۲۷

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.