خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

مطامع سیاسی را وارد بررسی های تاریخی نکنید

مطامع سیاسی را وارد بررسی های تاریخی نکنید

پخش سریال معمای شاه چندی است که از تلویزیون پخش می شود. با آن که زیاد اهل تماشای تلویزیون و تلف کردن وقت پای آن نیستم، بنا دارم آن را کامل ببینم. یکی به خاطر تیزر تبلیغاتی جذاب آن است و دیگری سابقه نیک آقای ورزی در کارگردانی این مجموعه. ورزی پیش از این کارهای موفق و نوآوری را به انجام رسانده که در نوع خود قابل ستایش است، از جمله تبریز در مه.
تاریخ علاقه اول من است، از کودکی با تاریخ انس داشتم و علی رغم آن که رشته های دانشگاهی دیگری را برگزیدم، در همین سالهای اخیر، بیشترین مطالعه و تتبعم در تاریخ بوده است .در مدتی که در یکی از نهادهای فرهنگی مشغول کار بودم، بنا به همین علاقه دبیری کارگروه تاریخ را پذیرفتم و سالی را از محضر استادان خوب تاریخ مستفید گشتم. یکی از این استادان، دکتر حقانی بود.
دلیل نگارش این مطلب و به هم بافتن این مسایل ظاهرا نامرتبط، حمله رسانه ای اخیری است که علیه آقای خسرو معتضد شکل گرفته است. ایشان و دکتر حقانی در تهیه سریال معمای شاه، همکاری علمی و تاریخی داشته اند. البته انگیزه حمله به استاد معتضد به گمان خود ایشان، علاقه و نزدیکی فکری وی به دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی است. من نه آقای معتضد و نه دکتر رسول جعفریان را تا به حال حضورا ندیده ام، اما از آثارشان بهره گرفته ام. آقای جعفریان به مانند هر دانشمندی، می توانند رویکرد و ذوق و قریحه سیاسی خود را داشته باشند، کما اینکه ایشان در این باره به ضدیت با احمدی نژاد شهره است. اما این شهرگی، توجیهی برای حمله به شخصیت علمی ایشان نیست.
باری دعواهای سیاسی را نباید وارد منازعات علمی و فنی کرد، نکته ای که می خواهم بگویم همین است. دکتر حقانی، تا جایی که من با ایشان همنشین بودم، به جریان احمدی نژاد بسیار بدبین است. حتی زمانی ایشان در کار تئوریزه کردن وابستگی این جریان به فراماسونری بود.
وانگهی ستودنی و در عین حال جالب است که آقای ورزی، در تهیه سریال خود از این دو شخصیت فرهیخته علی رغم همه اختلافات سیاسی شان، بهره گرفته است. این را باید حمل بر قوت سریال معمای شاه نمود و از حسودان و جنجال گران خواست که مطامع سیاسی خود را در جای دیگری پی بگیرند، و با بهانه های واهی به این سریال و شخصیت های کاردان و زحمتکشی چون استاد معتضد نتازند.


کانال حاشیه ساز
نظرات و انتقادات خود را به صفحه شخصی حاشیه ساز بفرستید.
telegram.me/hashiesaz

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.