خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا و چند نکته

1- تعدادی ملوان آمریکایی که به آبهای سرزمینی ایران وارد شده بودند، توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت گردیدند.
2- فرماندهان مربوطه خبر از برخورد با آنها داده و حتی گفتند، ناو آمریکایی رفتاری غیرحرفه ای داشت، یعنی احتمالا دست به تهدید یا آتشباری به سمت نیروهای ایرانی برد.
3- با یک تماس کوتاه وزیر خارجه امریکا با وزیر خارجه ایران، متجاوزین آمریکا در هیئت نظامی و با همان قایقی که وارد آبهای سرزمینی ایران شده بود، تحویل مقامات امریکایی شد.
4- مقامات نظامی با تغییر فاحش در مواضع قبلی خود، ورود قایق را سهوی و بی اهمیت دانستند.
5- در اینکه دولت فعلی حسن استفاده از این واقعه را بلد نبود، و نمی توانست غرور له شده ملی ایرانیان در حوادث اخیر منطقه و پرونده هسته ای را کمی ترمیم کند، شکی نیست. و در این باب که نظامیان باید تابع حاکمیت مشروع باشند هم بارها سخن رانده ایم. ما در حیرتم از  نظامیانی که ادعاهایشان گوش فلک را پر کرده، در این مورد چگونه "از نظر تئوریک" دنباله رو سازشکاران و ترسوها شده اند؟ نمی گویم در واکنش به تصمیم وادادگان داخلی استعفا دهند، حداقل کاش سکوت می کردند و بر تمامی مواضع و دیدگاههای اعلامی خود خط بطلان نمی  کشیدند.



این هم سابقه امریکایی در برخورد با رزمندگان ایرانی که نه در آبهای سرزمین آمریکا، که در خلیج همیشه فارس به چنگ وحشیان دیوصفت نیروی دریایی آمریکا افتاده بودند:
در عصر روز 16/07/1366 سردار شهید نادر مهدوی همراه با تنی چند از همرزمانش، جهت انجام گشت زنی و حفاظت از آبهای نیلگون خلیج فارس، با استفاده از دو فروند قایق تندرو توپدار و یک فروند ناوچه به سمت جزیره فارسی حرکت می کنند.
در جزیره فارسی، مورد تهاجم نیروهای آمریکایی قرار می گیرند.. نیروهای آمریکایی با چند فروند بالگرد بزرگ کبری به نام MS6 به ناوگروه حمله کرد
نادر مهدوی و بیژن گرد و چهار نفر دیگر پس از بیست دقیقه رزم جانانه و مردانه، زنده به چنگال دشمن می‌افتند.
پس از گذشت شش روز که جنازه مطهرش به خاک پاک میهن رسید، دست ها و پاهایش به صورت خیلی محکم بسته شده بود . نادر بر عرشه ناو جنگی یو. اس. اس. چندلر” آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار می‌گیرد و سینه‌اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌شود و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت می‌رسد.

حالا از سرداران خودخوانده دیپلماسی و دنباله روان نظامی آنها نباید پرسید، این بود مصداق "فمن اعتدی علیکم، فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علکیم"؟


۱۳۹۴/۱۰/۲۴

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.