خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خراب کردن رئاکتور کاری ندارد، هنر در ساختن و آباد کردن است

خراب کردن رئاکتور کاری ندارد، هنر در ساختن و آباد کردن است

شیخ حسن روحانی در مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، که عمده کار و زحمت آن در دولت احمدی نژاد صورت گرفت، گفته بود:
"دعوا و تحریم درست کردن با یک بی‌عقلی آسان است و در مقابل برداشتن تحریم‌ها و تعامل هنر است." رییس جمهور افزوده بود: "خراب کردن و آتش زدن کاری ندارد، هنر در ساختن و آباد کردن است."
در حقیقت بحران هسته ای در دوران دبیری شورای امنیت همین شیخ، شکل گرفت و با روشی که او داشت در آن زمان علاوه بر تعطیل و تعلیق کل صنعت هسته ای، چماق تهدید امریکا بدتر از قبل بر سر ملت ایران می چرخید. و اگر نبود تلاشها و رشادتهای سیاسی و علمی هشت ساله دولت نهم و دهم، نه دیوانگان بی هنر مذاکره کننده فعلی، که هیچ عاقل هنرمندی هم نمی توانست به معامله با امریکا بپردازد. تحریم هم بیشتر گردن فتنه گران 88 و دستیارانشان در  مسئولیتهای کلیدی وقت است، نه احمدی نژاد مسلوب الاختیار.

اما مراد اصلی ما همین است که رییس جمهور مدعی عقلانیت گفته: آری، فی الواقع خراب کردن و آتش زدن کاری ندارد، چرا که هر دیوانه و نادانی می تواند ملات ساخت و در رئاکتور اراک ریخت. اما تنها عاقلان اهل هنرند که قادرند رئاکتوری را بعد از طراحی، قالب ریزی و تراشکاری، ساخته و پرداخته و تحویل چنین دیوانگانی دهند.
۱۳۹۴/۱۰/۲۳



سه فراز از کلیله و دمنه در واکنش به دست افشانی خوش خیالها

چشم و گوش به ظن و تخمین بسیار حکمهای خطا کند، چنانکه در تاریکی شب یراعه ای (کرم شبتاب) بیند، پندارد که آتش است و بر وی مشتبه گردد، چون در دست گرفت مقرر شود که باد پیموده است و پیش از تیقن در حکم تعجیل کرده. (کلیله و دمنه، باب شیر و شغال)

مردی افسون می خواند، تا دیو یکی را بگیرد، چون نیکو نتواند خواند، و شرایط احکام اندران به جای نتواند آورد، فروماند و دیو در وی افتد!

آن که قول او بر عمل او رجحان دارد ، ناکردنی ها را به حسن عبارت پساواند (بنمایاند) و در چشم مردمان به حلاوت زبان بیاراید، اما عواقب آن به مذمت و ملامت کشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.