خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

مدیران دولت یازده در پی احیای "سازمان پرورش افکار"

مدیران دولت یازده در پی احیای "سازمان پرورش افکار "

چندی قبل یکی از مدیران آموزش و پرورش گفته بود که باید برجام را وارد کتابهای درسی دانش آموزان کرد. ابتدائا کمتر کسی این سخن سخیف را جدی گرفت و بیشتر بر شیرین کاری متداول مدیران دولتی حمل شد؛ اما در کمال ناباوری روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، همان سخن را به یک بخشنامه تبدیل و رسما اعلام داشت که:
 "کلاس برجام شامل 4 ساعت مطالعه وتحقیق با موضوع (برجام) با محتوای مشخص به عنوان فوق برنامه یا فعالیت های مکمل درس تاریخ به مدارس دوره متوسطه دوم ابلاغ می‌کند و پس از تصویب شورای مدارس اجرا خواهدشد."

البته اگر واقعا امکان و اجازه بررسی و تحقیق بیطرفانه در خصوص برجام در مدارس داده شود، جای خوشوقتی خواهد بود؛ چرا که برجام در حقیقت حلقه اخیر از معاهدات ننگ آور معاصر ایران است و در ردیف گلستان و ترکمانچای و پاریس و 1919 و... می نشیند. اما قدر مسلم هدف دستگاه تبلیغاتی دولت چنان نیست. اعتدالگرایان بهره برداری از انواع و اقسام روشهای تبلیغات رسانه ای را کافی ندانسته و برای پیشبرد منویات خود در کار "شستشوی مغزی" نوباوگان افتاده اند.
این رویکرد جدید دولتیان یادآور تبلیغات فاشیستها و نمونه وطنی آن "سازمان پرورش افکار" دوران رضاخانی است. گویا زمامداران دولت یازدهم، بدشان نمی آید آن سازمان رسوا را احیا کنند و فقط به جای نشر "شاهپرستی"، "غرب پرستی" و "ظریف ستایی" را به خورد خلق خدا دهند. اما غافل نباید بود که همان قدر که سازمان پرورش افکار توانست رضاخان را در ایران موفق جلوه دهد، "سازمان تمجید از برجام" نیز خواهد توانست این معاهده جهنمی را آبرومند نمایش دهد.
۱۳۹۴/۱۱/۹


https://telegram.me/hashiesaz/67

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.