خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

منازعه و رقابت اصلی در خبرگان، بر سر فقه و اصول نیست!

منازعه و رقابت اصلی در خبرگان، بر سر فقه و اصول نیست!


تبلیغاتی از یکی از کاندیداهای مجلس خبرگان دیدم که در آن، به تشریح سوابق و افتخارات علمی فرد مزبور پرداخته بود.
به این فکر فرورفتم که حضور افراد با سوابق بالای علمی در خبرگان چه نفعی به حال ما دارد؟ آیا قرار است در مجلس خبرگان، این افراد دستاوردهای علمی خود را عرضه کرده و به نقد و بحث و محاجات بنشینند؟
خودمان را گول نزنیم، ما را و سیاست و آینده ایران و انقلاب را حاجتی به عرضه و نمایش علم این عزیزان در خبرگان نیست، دعوا و رقابت اصلی بر سر چیزهای دیگری است. ما می خواهیم ایران همچنان بر مدار انقلابی بماند و تسلیم تفوق و قیمومیت استکبار یعنی دولت امریکا نشود. چه بسا فقها و بزرگانی که نه نقص علمی دارند، و نه حتی در تقوای فردی چیزی کم؛ ولی این موضع را نمی پسندند و در مسیری که آقای رفسنجانی در نظر دارد هستند. این مسیر هم شاید در ظاهر کفر نباشد، و با قرائتی غیرانقلابی از اسلام همخوان و همدل است. آنها می گویند انقلاب مربوط به یک برهه زمانی خاص است، وقتی امواج آن فروکش کرد کشور را باید به "عقلانیت" اداره کرد، و از لوازم این عقلانیت کذایی، در نیافتادن با دولت هژمون یعنی امریکاست، تا دیگر تحریم نشویم، و بتوانیم از رهاورد سرمایه و تکنولوژی حاصل از همزیستی مسالمت آمیز با جهان (یعنی امریکا) بهره مند شده و اقتصادمان را سامان دهیم. در عین حال ظواهر اسلامی هم برقرار بماند، مثلا حجاب باشد، ظهرها از رادیو اذان پخش شود، در مساجد نمازجماعت باشد، و نظیر اینها. البته من نکته دیگری را نیز تعیین کننده می دانم که فعلا در این رقابتها، محل تامل نیست و آن این است که در داخل کشور و در مناسبات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی، چه قدر قائل به صیانت از آزادیهای مشروع شهروندی و عدالت اند؟
حالا سوال این است که این عزیزان کاندیدا، در کجای این میدان رقابت ایستاده اند؟ ما را به فقه و اصول و حتی تقوای فردی آنها کاری نیست!

۱۳۹۴/۱۱/۲۳

https://telegram.me/hashiesaz/76


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.