خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

اگر در انتخابات شیراز شرکت کنم، به این افراد رای می دهم:

اگر در انتخابات شیراز شرکت کنم، به این افراد رای می دهم
*احمد حاشیه ساز

پیرو ملاکهایی که برای انتخابات برشمردم (استقلال گرایی، عدالتخواهی و آزادیطلبی که در مخالفت با برجام، حمایت از قانون هدفمندی یارانه ها و مخالفت با طرح جرم سیاسی متبلور می شود)
برای حوزه انتخابیه شیراز در مجلس شورای اسلامی، با حداکثر اغماض این افراد را می پسندم:
1- دکتر فریدون عباسی، به خاطر مخالفت وی با برجام
2- اسفندیار رضایی، به خاطر مخالفت با برجام و تا حدودی اعتقاد به عدالت توزیعی. البته از ایشان صراحتا، حمایتی از ارائه مستقیم پول بیت المال به مردم ندیدم، ولی با چنان رویکردی باید از این ایده جانبداری کند. البته با توجه به رویکرد کلی ایشان در ستاد حیات طیبه (مربوط به دکتر جلیلی) بعید میدانم اعتقاد چندانی به آزادیهای سیاسی داشته باشد و قاعدتاً قرائت رسمی سامانه را توجیه و تکرار می کند.
3- ابراهیم عزیزی به دلیل همراهی تشکیلاتی اش با دکتر احمدی نژاد دو ملاک اول را دارد. اما ایشان فرمانده سپاه بوده، و به نظر نمی رسد ذغذغه زیادی در باره آزادی های سیاسی داشته باشد. اما همین عقل سیاسی وی که تفتن دارد، عدالتخواهی و استقلالگرایی بدون احمدی نژاد هیچ وقت متحقق نمیشود، رغبتی به سویش در من ایجاد کرد.
4- دکتر عبدالکریم عطایی: ایشان دوست و همکار و همدانشگاهی خوب و عدالتخواه و باسواد من است. به سه ملاکی که گفتم، اعتقاد دارد؛ اما ضعف تشکیلاتی و عدم حمایت دیگران از وی سبب گمنامی اش شده است. کاش خود ایشان و سایر دوستان زودتر برای تبلیغ وی دست به کار می شدند.

به کسانی که رای نمی دهم:
1- دکتر احمدرضا دستغیب به دلیل حمایت از برجام
2- دکتر قادری: به دلیل سنگ اندازی موثر وی در مسیر قانون هدفمندی یارانه ها و همراهی با تیم توکلی، مصباحی مقدم و نادران
3- ضرغام صادقی: به دلیل حمایت از برجام و وارد شدن در باند و دسته علی لاریجانی
4- مهندس ذوالانوار: ایشان را خنثی و بی اثر می دانم که صرفا بر اساس فامیلی اش به مجلس میرود. رای به او را هدر دادن رای میدانم.
5- دکتر حسین نجابت: ایشان در مناظره ای با کواکبیان در دانشگاه شیراز، هر چند خود را منتقد توافق هسته ای (مربوط به لوزان) دانست، اما از مسیر کلی در پیش گرفته شده، حمایت کرد. وابستگی سیاسی وی به جریان ایثارگران، باعث می شود که حدس بزنم جزء سنگ اندازان در مقابل اجرای هدفمندی یارانه ها بوده باشد.

در تنظیم این مطلب، هم اثباتگرا بوده ام و هم ابطالگرا!
۱۳۹۴/۱۲/۵

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.