خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

خطخطی

ای که از کوچه معشوقه ما میگذری! برحذر باش که سر میشکند دیوارش

مشاهدات شخصی من از تخلف انتخاباتی در یک حوزه رایگیری

مشاهدات شخصی من از تخلف انتخاباتی در یک حوزه رایگیری
*نگاشته احمد حاشیه ساز

عصر امروز پس از حضور دکتر احمدی نژاد در پای صندوق انتخابات، من نیز برای شرکت در رایگیری بالاخره قانع شدم.

من در شعبه اخذ رای مستقر در مدرسه میرزا جهانگیر خان قشقایی شهر صدرا، از توابع شهرستان شیراز رای خود را انداختم. صف کوتاهی تا محل رایگیری تشکیل شده بود، دو مرد با لهجه لری در صف پیشاپیش ما بودند که در  جلو رفتن تعلل داشتند. ما به آنها یادآور شدیم که شما جلوترید و نوبت با شماست؛ اما آنها به ظاهر با ایثار و تعارف خواستند که ما پیش بیافتیم.

وقتی کمی سر صحبت را باز کردند، از ما خواستند به لیست اصلاحات رای دهید. من گفتم اصلاح طلبان چه گلی به سر مملکت زده اند؟ برگه کوچکی که حاوی اسامی مورد حمایت اصلاح طلبان و حامیان دولت بود را نشان داد و گفت این امضای آقای خاتمی است. به عملکردش مشکوک شدم، گفتم شما که لر هستید چرا به کاندیدای لرها (ضرغام صادقی) رای نمی دهید؟ حرفی برای گفتن نداشت؛ شاید اصلا نمی فهمید من راجع به چه چیز سخن می گویم.

وارد شعبه که شدم، وی را همچنان بیرون و در صف دیدم. به نماینده هیئت نظارت مراجعه کرده و گفتم فردی بیرون در صف ایستاده و به طور نامحسوس تبلیغ می کند. با اینکه جلوتر از ما بود، هنوز وارد شعبه نشده است.

ناظر شعبه از من خواست مشخصات او را بگویم. با هم به ورودی شعبه رفتیم، دیدم که فرد مزبور حالا در انتهای صف مشغول کارش هست. دیگر نفهمیدم ناظر و عوامل انتظامی شعبه با وی چه برخوردی داشتند.

با توجه به سطح پایین سواد سیاسی وی، کار او خودسرانه به نظر نمی رسید و یحتمل اجیر شده اصلاح طلبان برای تبلیغ نامحسوس در آن شعبه بود. اگر چنین افرادی در سایر شعب هم مشاهده شده باشد، قاعدتا ناظران انتخابات باید توجهی ویژه به این تخلف تشکیلاتی و سازمانی داشته باشند.
۱۳۹۴/۱۲/۹

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.